Korištenje make-upa na filmovima, u prošlosti je imalo jedan veliki problem. Guste paste koje su se koristile za make-up na kazališnim daskama funkcionirale su odlično, ali samo u kazalištu. U filmu se zbog načina snimanja i prikazivanja krupnih kadrova lica morala promijeniti šminka, jer lica na filmskom platnu nisu dobro izgledala.
Prva tvornica koja je proizvela šminku čija je tekstura bila adekvatnija za film bio je Max Factor, a njihovu je šminku koristio čak Charlie Chaplin.
Uskoro se upotreba make-upa proširila i van filmskih setova. Judy Garland je bila prva koja je odlučila ovakav make-up koristiti i izvan snimanja, pa nije prošlo dugo vremena dok se i ostale žene nisu ponijele njenim primjerom. Proizvođačima se isprva to nije činilo zanimljivo i htjeli su ovaj make-up zadržati samo za profesionalno šminkanje, no nije im uspijelo. Ubrzo je make-up postao dio svakodnevnice većini žena na svijetu.
Tijekom 20. stoljeća bila su mnoga uspješna i bezuspješna korišenja šminke za pojačavanje efekta na filmskom platnu. Osm na filmovima, i u serijama se koristio make-upa kako bi transformirao svoje glumce do neprepoznatljivog. Uzmimo za primjer snimanje serije Voyager ili filma Planet majmuna. Krajem 1990-ih dolazi do pojave još jedne tehnološke inovacije koja je malo prestrašila glumce i televizijske voditelje.
Bilo je to uvođenje televizija sa visokom rezolucijom. Svi su se pobojali kako će se mane na njihovim licima ipak isticati kada će rezolucija na televizorima biti veća. Postoje mnoge kozmetičke kuće koje su ubrzo nakon pojave na tržište izbacile nove proizvode koji su savršeno prikrivali sve mane na licu medijskih ljudi. Tako na primjer tvrtka Enter Kett cosmetics vodi brigu o cjeloukupnom make-upu na CNN televizijskoj kući.
Što se više filmova, serija ili televizijskog programa snima u HD tehnologiji, tako sve više vizažista mora mijenjati svoju opremu za šminkanje. Osim promjene make-upa, kamere su danas u mogućnosti snimiti neko lice a da ne ističu sve njegove karakteristike, posebno one negativne.
Veliki svjetski stručnjaci i danas ističu kako je ipak bolje stavljati što manje podloge za šminkanje i pudera, bez obzira na HD rezoluciju. Ukoliko se pretjera sa šminkom, osoba izgleda preumjetno i nerealno što sigurno nikome nije namjera postići.
Autor: M.T., Foto: Mihai Blanaru/Shutterstock